Laatste daagjes - Reisverslag uit Lisle, Verenigde Staten van Sander Schipper - WaarBenJij.nu Laatste daagjes - Reisverslag uit Lisle, Verenigde Staten van Sander Schipper - WaarBenJij.nu

Laatste daagjes

Door: Sander

Blijf op de hoogte en volg Sander

05 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Lisle

De laatste daagjes, want doordat ik Back in the Future ging is er best wel wat tijd verdwenen in het niets. Nu schrijf ik dus ook weer vanuit mijn eigen slaapkamer, nadat ik vandaag 15!! uur heb geslapen. Blijkbaar was ik erg moe haha. Afijn, mijn laatste week.

Zondag ben ik door Naperville gelopen, een plaats bij Chicago en waar mijn host Mike werkt in een restaurant genaamd Lou Malnati's. Er is daar een mooi park waar ik onder meer in een kano heb gezeten. 's Avonds heb ik in het restaurant gegeten, het was Amerikaans vullend met een vrij enorme portie.

De volgende dag was Mike vrij en zijn we samen naar downtown Chicago gegaan. Daar staat de geweldige Willis Tower, vroeger bekend (en voor iedereen veel bekender) als de Sears Tower. Je kan helemaal naar de 103e verdieping en daar zijn glazen uitbouwen te vinden waarin je kan gaan staan. Voor de ultieme kick keek ik dwars door het glas naar beneden terwijl ik mijn voeten neerzette. Ik kan je vertellen, dat geeft een enorme kick! Van dit spectaculaire gevoel moest ik natuurlijk ook een foto plaatsen. Klein detail bij de foto, toen het glas kraakte op het moment dat ik wilde gaan zitten voelde ik me iets minder veilig.
Daar in Chicago nog de charmante Navy Pier gezien (inclusief Bubba Gump garnalenrestaurant uit de film Forrest Gump), de gigantische Buckingham Fountain (gebaseerd op Versailles maar op zijn Amerikaans twee keer zo groot) en een aantal mooie parken en gebouwen. Nieuwsgebouw de Chicago Tribune was aan de buitenkant versierd met ornamenten van beroemde gebouwen over de gehele wereld. Denk aan Buckingham Palace, Angkor Wat, het Witte Huis, de Notre Dame etc. etc.

Chicago staat bekend als de Windy City en dat was het, constant raast er een flinke (koude) wind door de straten. Ik had geen jas mee en dat had ik toch moeten doen, de volgende dagen voelde ik me niet lekker en ik heb een kleine verkoudheid opgelopen. Deze verkoudheid heeft me wel verzwakt, ik had soms net genoeg puf voor een klein loopje buiten de deur of een kort autoritje naar een winkel.

Toch heb ik wel een aantal leuke dingen gedaan, vooral als Mike niet op zijn werk of school was. Zo heb ik rondgelopen in DE winkel van Amerika, de gigantische Walmart. Ik ben er zo ongeveer verdwaald, wat ik me ook had voorgesteld in deze winkel. Vol verbazing de schappen bekeken met munitie en holsters voor pistolen en geweren. Wapens zelf waren er (voor zover ik kon zien) niet in deze winkel, ik had in een boek gelezen dat ook de wapens zelf te koop waren.
Ook leuk was de Pumpkin Farm (pompoenboerderij) waar ik samen met Mike naartoe ben gegaan. Dit was al helemaal ingesteld op Halloween op 31 oktober (net als de rest van Amerika) waar behalve veel pompoenen ook een doolhof ter nagedachtenis aan 9/11 was gebouwd in de maisvelden, je kon dammen met pompoenen en een aantal kinderactiviteiten zoals luchtkussens, kinderboerderij en een ''mijn'' waar je een zak zand kon kopen. Als je die dan vervolgens in het water zeefde, vond je mooie stenen en mineralen die je mee naar huis kon nemen.

Het hoogtepunt van deze laatste week was toch echt wel de dag in pretpark Cedar Point. Dat is op een schiereiland gebouwd. Toen we het park op kwamen rijden moest ik even slikken, de achtbanen toornden zo gigantisch hoog boven me uit dat ik me afvroeg of ik niet voor het eerst in zeer lange tijd bang zou zijn in een achtbaan. Navraag gaf aan dat ik hier te maken had met de op één na hoogste en op twee na snelste achtbaan ter wereld. Op het moment van bouwen was deze ''Top Thrill Dragster'' de hoogste en snelste ter wereld. Helaas geen camera mee omdat ik die niet wilde kwijtraken/meeslepen, dus geen foto's. Hier wel een plaatje van de Dragster: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/07/14/1405333003886_wps_1_Ted_Thornhill_images_ceda.jpg
Het viel me mee. De gehele rit duurt rond de 17 secondes. Daarin vlieg je in 3,8 seconden naar 193 km per uur en over een 128 meter hoge boog. Daarin heb je ook nog een seconde of twee om het uitzicht te bewonderen van bovenaf. De attractie is echt fantastisch, maar mijn favoriet blijft de eerste achtbaan die ik bezocht, de Millennium Force. Deze achtbaan is al 16 jaar oud maar is vorig jaar nog uitgeroepen tot beste stalen achtbaan, veel zijn het dus met mij eens. Hier nog een plaatje van de Millennium Force: https://www.cedarpoint.com/rides/Roller-Coasters/Millennium-Force

En inmiddels dan weer thuis. Het was een geweldig reis met heel veel activiteiten en nieuwe dingen, grensoverschrijdende gebouwen, steden en porties eten maar ook veel vriendelijke mensen. De week bij Mike en zijn twee katten Bobbie en Bravo was fantastisch, ik heb het erg leuk gehad. Zijn katten wilden me zelfs niet laten gaan! (zie de laatste foto)
Dank allemaal voor de reacties en het lezen, dat gaf mij ook veel voldoening en motivatie voor een volgend verslag. :) Tot een volgende reis!




  • 05 Oktober 2016 - 21:44

    Anneke:

    Weer een leuk verslag Sander!
    Top reis gehad, nu lekker na genieten.

  • 05 Oktober 2016 - 21:52

    Sander Schipper :

    Wauw, dat was snel! Ik had nog geeneens mijn foto's geüpload haha!
    Ja, dat was geweldig. Zeker nog even nagenieten. :)


  • 06 Oktober 2016 - 12:25

    Janny:

    Ik vond je verslagen leuk Sander en ben blij dat je van je vakantie genoten hebt en weer veilig thuis bent.
    Groetjes Janny

  • 06 Oktober 2016 - 12:39

    Sander :

    Hallo Janny,
    Leuk om te horen! :) Nu nog even nagenieten.
    Groetjes, Sander

  • 06 Oktober 2016 - 16:51

    Eveline:

    Ha Sander
    Het zit er weer op.... Maar wat heb je veel gezien en gedaan! Leuk , toch in Chicago naar de glazen vloer!!
    Tot ziens ?!
    Groeten, eveline

  • 06 Oktober 2016 - 17:19

    Sander:

    Hoi Eveline,

    Ja, het was een bijzondere reis! Die vloer in Chicago was geweldig, nog bedankt!
    Zeker tot ziens, ik kom nog een keer op de koffie in Velsen ;)

    Groetjes, Sander

  • 06 Oktober 2016 - 18:27

    Tineke:

    Heerlijk nog een tijdje nagenieten van je fantastische reis, komen wel een keer je foto's kijken

  • 06 Oktober 2016 - 22:27

    Sander:

    Zeker Tineke!

  • 07 Oktober 2016 - 08:08

    Ingeborg:

    Hoi Sander,

    Misschien volgende keer naar het westen? Ik ben ook dol op Amerika maar dan vooral buiten de steden.
    Grappig dat jij juist de steden opzoekt, wij rijden er vaak met een bocht omheen:-) In Toronto heb ik ook op zo een glazen vloer gestaan, doodeng! De watervallen , ja die zijn zo indrukwekkend! Vond de klacht heel erg grappig in je verhaal.
    Ja wat een mooie reis en wat een leuk verslag. De reis is misschien snel voorbij maar de herinnering neem je je hele leven mee! Op naar de volgende reis !

    Groetjes
    Ingeborg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Lisle

Sander

Sander Schipper

Actief sinds 31 Mei 2011
Verslag gelezen: 622
Totaal aantal bezoekers 15739

Voorgaande reizen:

14 Juli 2017 - 13 Augustus 2017

Bangkok en Australie

05 September 2016 - 03 Oktober 2016

Amerika

07 Oktober 2012 - 29 November 2012

Australië

Landen bezocht: