Conny en Bert the bloody builder - Reisverslag uit Coral Cove, Australië van Sander Schipper - WaarBenJij.nu Conny en Bert the bloody builder - Reisverslag uit Coral Cove, Australië van Sander Schipper - WaarBenJij.nu

Conny en Bert the bloody builder

Door: Sander

Blijf op de hoogte en volg Sander

10 Augustus 2017 | Australië, Coral Cove

Het was eigenlijk het idee om en om een dag te beschrijven, zodat jullie konden raden wat door wie was geschreven. Maar nu is toch alles door Sander geschreven.

We hebben op vrijdag lekker uitgeslapen en zijn in één ruk naar Conny en Bert in Coral Cove gereden. Na het hartelijke welkom hebben ze ons meegenomen voor een tour door de omgeving. Eerst zijn we naar Bargara gereden, waar we naast schitterende uitzichten ook lekker over het mooie strand hebben gelopen. Ook hebben ze ons de huizen laten zien in de omgeving waar ze hebben gewoond, alsmede hun voormalig café. Bij hun voormalige huis, waar Sander ook in heeft gelogeerd, zagen we galahs op de weg zitten. Dat zijn mooie roze en grijze papegaaien. ’s Avonds hebben we lekker lasagne gegeten die Conny heeft gemaakt.

Op zaterdagochtend zijn we eerst naar de grootste stad in de omgeving gereden, Bundaberg. Mam heeft er wat kleren gekocht en ikzelf een T-shirt als souvenir. Om 12 uur hebben we het huis bezocht waar mijn oom en tante als het goed is in gaan wonen over een paar maanden. Zeker kleiner als wat ze voorheen hadden, het heeft nog maar 1 extra slaapkamer en voor het eerst sinds ze in Australië wonen hebben ze maar 1 badkamer. Grote voordeel is wel dat mijn oom lekker weer een werkplaats kan maken in de grote ruimte onder het woonhuis dus kan 'Bert the bloody builder' lekker klussen. Hij kan niet wachten om dit huis op te knappen.
Pap, Niels en ik zijn maar even in het huis geweest want we gingen op bezoek bij de Bundaberg Rum Distillery. Inderdaad, de beroemde fabriek die in heel Australië bekend is en die er vijf jaar geleden voor zorgde dat ik ’s ochtends aangeschoten langs de snelweg waggelde (zie mijn reisverslag van vijf jaar geleden). Omdat mijn broertje en vader ook graag de rum wilde proeven, ben ik dus maar de bob geweest. Wel een hapje jam met rum en een klein slokje Coconut Pineapple likeur geproefd. Mijn vader en broertje hebben wel flink van de toer ehm…genoten.
In de avond zijn we uit eten geweest bij de golf club. Dat was geen succes. We moesten ruim een uur op het eten wachten terwijl er bijna niemand was. Vervolgens bleken ze ook mijn moeders eten vergeten en die kreeg haar eten pas toen we al bijna klaar waren (20 minuten later). Voordat we naar huis reden zijn we nog even de uitgedoofde vulkaan opgereden. Hier had je een mooi uitzicht. Dat vond ook het pas getrouwde stel, dat hier hun trouwfoto’s aan het maken was.

Op zondag begonnen we de dag met een leuk uitstapje. Pap, Sander en Niels gingen in het golfkarretje van oom Bert over de golfbaan om vogels te spotten. Daarbij hebben we een hoop leuke vogels en ook leguanen op de foto gezet. Het weer was vandaag minder, blijkbaar weten ze toch ook wat bewolking is in Australië. We zijn nog even langs het huis van kennissen van mijn oom en tante geweest, waar ze op passen tijdens hun vakantie. Het uitzicht bewonderd over de zee die ze vanuit daar hebben. Vervolgens hebben mam en Connie boodschappen gedaan voor de barbecue ’s avonds en in die tijd hebben we thuis gewacht. Toen ze terug waren zijn we nog even naar het mooie Elliot Heads geweest. Daar over het strand gelopen en Niels was weer blij omdat hij krabbetjes zag lopen. De barbecue was overheerlijk. ’s Avonds alvast inpakken want de volgende ochtend gingen we op weg naar Beerwah.

Op maandag 7 augustus gaan we alweer weg bij onze oom en tante. Na het afscheid rechtstreeks naar Beerwah gereden. Gearriveerd bij ons huisje in Landsborough, genaamd de Turtle Cove. Een pracht van een meer naast het huisje. We zagen meteen eenden, pauwen, vogels, leguanen en een schildpad om ons heen. Ook hadden we weer twee trouwe volgers, twee eenden die op broodkruimels uit waren hielden ons nauwlettend in de gaten van 10 centimeter afstand.
In de middag zijn we richting Maleny gereden waar we een wandeling hebben gemaakt door het Mary Cairncross Scenic Reserve. Een pracht van een wandeling, waar het mogelijk was om de soort kleine kangoeroes genaamd Pademelons te zien. Nog voordat we begonnen met de route hadden we al twee pademelons gezien. Tijdens de route zelf uiteraard ook veel pademelons gezien. Een wandelaar tipte ons een plek bij de rivier waar veel fruitvleermuizen zouden zijn. En of die er waren! De bomen hingen er vol mee. Wat nog een bijzonder tafereeltje was, we zagen een vogeltje een paringsdans doen.
Uiteindelijk hebben we Maleny zelf nog even gekeken, waar we ook boodschapjes hebben gedaan en lekker gegeten bij een Indiaas restaurant.

Het volgende verslag is ook meteen het laatste, het begint met de Australia Zoo en eindigt met onze reis terug naar huis (snik).

• 10 Augustus 2017 - 10:53

Janny:

Jammer dat het alweer bijna afgelopen is maar wat een mooie herinnering voor later.

Gr.Janny

• 10 Augustus 2017 - 21:05

Anneke:

Geniet nog van deze geweldige reis!

• 11 Augustus 2017 - 15:46

Sander:

@ Janny ja het is inderdaad alweer bijna afgelopen! Sta nu op het vliegveld van Singapore deze reactie te schrijven! Het was wel weer een geweldige reis :)

@ Anneke bedankt dat hebben we zeker gedaan! Nu nog even 12 uur vliegen en we zijn weer in Nederland.