On the highway - Reisverslag uit Lisle, Verenigde Staten van Sander Schipper - WaarBenJij.nu On the highway - Reisverslag uit Lisle, Verenigde Staten van Sander Schipper - WaarBenJij.nu

On the highway

Door: Sander

Blijf op de hoogte en volg Sander

26 September 2016 | Verenigde Staten, Lisle

En opeens zijn we alweer bijna een week verder! Ik ben inmiddels alweer een uurtje verder terug de tijd in gegaan, ik ben namelijk in Chicago en daar is het een uur eerder.

Op maandag 19 september ben ik naar Mount Vernon geweest, net buiten Washington en waar de beste man zelf heeft gewoond en is gestorven. Veel regen en daar ik Washingtons huis (dus binnen) ging bekijken, leek me dat goed uitgepland. Niet dus, de tour in het huis duurde slechts 20 minuten en verder kan je vooral buiten rondkijken. Daar stond wel zijn mausoleum en in een informatieve ruimte vond ik zijn beroemde gebit van ivoor en menselijke tanden.
Verder nog het Pentagon, National Archives (met de echte Declaration of Independence), de mooie Galleries of Art en de Jefferson, Franklink D. Roosevelt en Martin Luther King jr. memorials bezocht.

Vervolgens was het tijd voor mijn roadtrip! Tot mijn genoegen stond er een prachtige witte Toyota Prius voor me klaar. Na wat gepruts met de krachtige rem (zie filmpjes voor je waarin iemand constant stopt en weer verder hobbelt) op weg. Zo'n automaat is fantastisch, het is zeer prettig rijden.
Ik ben naar Pittsburgh gereden, waar het Carnegie museum staat. Daar aangekomen bleek het schilderij waarvoor ik kwam (1001 nights van Matisse) niet aanwezig. Toch een hoop ander moois gezien. Overnacht in Youngston en doorgegaan naar Detroit, waar ik veelvuldig voor ben gewaarschuwd (doe voorzichtig, ga niet dood etc.) en zodoende ben ik alleen naar het Henry Ford Museum gegaan en daarna gauw vertrokken. Ook weer interessant, zo stonden er vijf presidentiele auto's waaronder die van Kennedy toen hij werd vermoord en ook de stoel waarin Lincoln zat toen hij werd neergeschoten.
Overnacht in hoofdstad Lansing en verder door Michigan, naar Dr. Pol in Weidman! Dat...was een deceptie. Ik was al op de hoogte dat Dr. Pol, zijn vrouw en zoon in Nederland waren voor opnames. Ik had echter niet verwacht dat zijn farm zo klein was. Binnen een minuut heb je alles gezien. Ook de andere doctoren waren er niet, ik heb alleen Dr. Brenda een seconde gezien maar die moest heel gauw weg en ik heb geeneens met haar gesproken.Wel nog even gekletst met Diane Pol jr. die volgens haar nauwelijks in de show te zien is omdat ze een eigen bedrijf heeft dat naast de farm ligt. Daar dus al snel weer weg en naar Holland aan de westkust vertrokken.
Holland was een leuke plaats. Lekker toeristisch Nederlands. Daar er een echte Nederlander rondliep werd er Tulpen van Amsterdam op het straatorgel gespeeld en de Amerikaanse toeristen vonden het leuk om te horen over mijn reis. Vervolgens nog een tijdje gepraat met Thea die had gehoord dat er een Nederlander was. Ze is 24 jaar geleden uit Nederland vertrokken maar kan nog accentloos Nederlands spreken.
Mooi strand bezocht bij het Holland State Park aan Lake Michigan. Ook nog richting het zuiden naar Saugatuck en South Haven geweest, beiden mooie kustplaatjes.

Nu dus in Lisle, een plaatsje vlak buiten Chicago. Hier woont een Facebook-vriend van mij genaamd Mike die ik een paar jaar geleden in Amsterdam heb ontmoet. Ik wist nog dat hij in ofwel Detroit of Chicago woonde en was benieuwd of ik hem kon opzoeken. Hij bleek erg enthousiast en nodigde zelfs uit om bij hem te komen logeren. Daar heb ik even over moeten nadenken maar de hotels waren de afgelopen dagen DUUR! (ik heb niet de hotels van 250 dollar per dag genomen maar het was wel prijzig. Afijn, mijn huurauto heb ik nog tot vrijdag dus ik kan nog de omgeving verkennen. Maar ik ben in ieder geval in de buurt van de luchthaven vanwaar ik op maandag 3 oktober weer huiswaarts keer.

Nog wat fotootjes en dan heb ik jullie wel weer met genoeg informatie overvallen. Bye bye!

  • 26 September 2016 - 14:53

    Mama:

    hoi sander,dus niet de gr aan brenda
    wel een mooie auto onder je kon
    en weer een leuk reisverslag
    gr mama

  • 26 September 2016 - 15:31

    Sander:

    Hoi mam!
    Helemaal zelf een bericht? Wat goed! Nee, dus net niet de groetem aan dr. Brenda. En een lekkere auto. Bedankt! :)
    Groetjes aan iedereen.

  • 26 September 2016 - 16:29

    Tineke:

    Al een hoop gezien en nog een week te gaan, geniet er nog maar even van.
    Groetjes

  • 27 September 2016 - 05:14

    Sander:

    Gaat lukken, bedankt Tineke! :)

  • 27 September 2016 - 21:57

    Aafke:

    Ha die Sander,

    voelt het niet alsof je al maanden weg bent? Wat doe je ontzettend veel zeg, je moet straks als je thuis bent vast nog een maand bijkomen van je vakantie.
    Geniet er nog maar even fijn van!

  • 28 September 2016 - 00:18

    Sander:

    Hallo Aafke,

    Het voelt alsof ik al heel lang weg ben ja! Maar inderdaad, ik ben blij dat ik nog een paar dagen heb om bij te komen! En dat doe ik, bedankt! :)

  • 30 September 2016 - 08:29

    Tante Paula:

    Hoi Sander,weer een leuk stukje
    groet tante Paula

  • 30 September 2016 - 16:09

    Sander:

    Dank tante Paula, daar ben ik blij mee :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Lisle

Sander

Sander Schipper

Actief sinds 31 Mei 2011
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 15763

Voorgaande reizen:

14 Juli 2017 - 13 Augustus 2017

Bangkok en Australie

05 September 2016 - 03 Oktober 2016

Amerika

07 Oktober 2012 - 29 November 2012

Australië

Landen bezocht: