You can call me Al - Reisverslag uit Coral Cove, Australië van Sander Schipper - WaarBenJij.nu You can call me Al - Reisverslag uit Coral Cove, Australië van Sander Schipper - WaarBenJij.nu

You can call me Al

Door: Sander Schipper

Blijf op de hoogte en volg Sander

23 Oktober 2012 | Australië, Coral Cove

Hallo allemaal, hier een laatste verslag vanuit Coral Cove. Morgenochtend vroeg (3.30 opstaan!) pak ik mijn biezen, dus na dit verslag ga ik snel slapen omdat het dan al iets van half 10 is geweest.

Ik ga zeker een week langs de Sunshine Coast naar beneden reizen. Dan ga ik eerst met de trein naar Cooroy, vandaar reis ik dan naar Noosa waar een mooi national park is. Donderdag ga ik naar Frasier Island. Vrijdag nog tijd voor het park en dan zaterdag parachutespringen! :D
Oh, daar heb ik zo ontzettend zin in! Maar goed, over de afgelopen dagen.

Donderdag gegolfd met mijn oom. Ben geen natuurtalent, wilde te hard slaan en kreeg daardoor niet goed de controle over mijn swing. 's Avonds ben ik gaan poolen met Daniel, een aardige gozer en de zoon van de kokkin (Julie) van het cafe van mijn oom en tante (kan je het nog volgen?)
Julie is ook een hele aardige vrouw.
Ik heb geleerd hoe ik moet poolen, en daardoor gaat het stukken beter. In een toernooitje ben ik de eerste ronde doorgekomen, en de tweede ronde heb ik net aan verloren.

Overigens heb ik een nieuwe naam gekregen. Ik heet hier in de omgeving Al. Dat stond ook op het scorebord tijdens het poolen. Dat komt ook weer door Julie. Hier mijn gesprek met haar:
Hello, nice to meet you. My name is Sander. What?
(Mijn tante) His name is Sander, that comes from Alexander.
Alexander huh? Than your name is Alex, so your name is Al.
Australiërs zijn gek op namen of heel kort maken, of anders een y erachter plakken. (mijn oom heet Berty)

Dat heeft bijna iedereen overgenomen, het is ook handiger:
Where are you from? Holland. What is your name? Sander.
Ehm....what? *zucht* Just call me Al

Op vrijdag was er op het cafe karaoke, Julie en mijn tante wilden per se een liedje voor mij doen waar ik nog nooit van gehoord dacht te hebben: You can call me Al van Paul Simon. Toen ik het hoorde kon ik het dus wel, ik ken het nummer zelfs vrij goed. Voor de nieuwsgierigen onder ons: http://www.youtube.com/watch?v=uq-gYOrU8bA

Ook naar de Bundaberg Rum Distillery geweest, en twee kaartjes gekregen om rum te proeven. Als Nederlander moest ik die twee kaartjes gebruiken, dus ik sloeg in een kwartier twee drankjes achterover. Smaken waren de nieuwe Dark Oak en de ander was Chocolate. Vooral de eerste was heel goed van smaak, met 40% alcohol. (Het was overigens kwart over 10 's ochtends toen ik ze dronk.) Geloof het of niet, met mijn geweldige alcohol-ervaring was ik dus na jaren weer eens licht in mijn hoofd. Eerst even gezeten en daarna met het gevoel aangeschoten te zijn naar de stad gelopen. (Had zelfs in het begin even moeite met mijn evenwicht)

Zaterdag mijn oom geholpen, zondag dingen gepland voor deze week en maandag naar het strand bij Bargara geweest, waar ik ook heb gezwommen. Was weer erg mooi, zoals alles stranden hier. Vandaag de hele dag in de tuin van de 85-jarige Molly Driver aan de slag geweest. Daarmee 100 dollar verdiend, ze bood het aan en het klonk zo aanlokkelijk dat ik toch maar een dagje werken heb ingepland. Overigens was het geen klein karweitje, ik ben 8 uur bezig geweest, er staan 16 vuilniszakken vol bladeren en mijn benen zitten onder de kleine wondjes doordat de grasmaaier mijn benen folterde.

Wow, nu is het zelfs al bijna kwart voor 10. Gauw er een eind aan breien. Tot het volgende verslag, wat wellicht vanuit Sydney komt.

  • 24 Oktober 2012 - 17:24

    Rob:

    He Al, (wist niet dat jouw naam van Alexander kwam) toen jij 's ochtends aan het zuipen was, was het hier gewoon midden in de nacht, dus dat mag hoor! :P
    100 dollar voor een dagje werken? Heeft ze nog een tuinman nodig of niet? :)

    Veel plezier met je reis langs de kust en het parachutespringen! Toi toi toi!

    Rob

  • 24 Oktober 2012 - 18:40

    Cor:

    Hé Al!
    Leuk stukje weer ;) Die 'Dark Oak' klinkt wel interessant. En wat is de naam van dat nationaal park?
    Groetjes, Cory

  • 24 Oktober 2012 - 18:40

    Cor:

    Hé Al!
    Leuk stukje weer ;) Die 'Dark Oak' klinkt wel interessant. En wat is de naam van dat nationaal park?
    Groetjes, Cory

  • 24 Oktober 2012 - 18:42

    Cor:

    En toen had je er ineens twee van mij. Stom traag internet... (dat dan wel weer onthoudt dat ik twee keer geklikt heb)

  • 25 Oktober 2012 - 13:21

    Sander Schipper :

    @ Roby: Dat wist ik zelf ook niet Rob, zal eens vragen of ze het echt van Alexander (de Grote) hebben. Ik denk namelijk dat ze gewoon Sander een leuke naam vonden.
    En dat zuipen was dan op woensdagavond, dus dat is wel een beetje rare dag ;)
    O, en ze heeft inderdaad een tuinman voor vast nodig. Maar je er wel voor naar Australië vliegen, en dat is weer een beetje te duur.

    @ Cory: Bedankt! Ja, Dark Oak was erg lekker. En die naam heb ik eigenlijk al genoemd Cor, het is het Noosa National Park ;) Echt de moeite waard, het is schitterend mooi!
    Haha Cor, dat heeft Art ook gehad (bekijk mijn eerste verslag nog maar eens). Vraag me af of mensen deze reacties van mij ooit gelezen hebben. (in het eerste bericht en dit bericht)

  • 25 Oktober 2012 - 16:53

    Art Van Son:

    Al Bundy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Coral Cove

Sander

Sander Schipper

Actief sinds 31 Mei 2011
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 15760

Voorgaande reizen:

14 Juli 2017 - 13 Augustus 2017

Bangkok en Australie

05 September 2016 - 03 Oktober 2016

Amerika

07 Oktober 2012 - 29 November 2012

Australië

Landen bezocht: