Fun times in Mooloolaba - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sander Schipper - WaarBenJij.nu Fun times in Mooloolaba - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sander Schipper - WaarBenJij.nu

Fun times in Mooloolaba

Door: Sander Schipper

Blijf op de hoogte en volg Sander

04 November 2012 | Australië, Sydney

Hallo allemaal, het werd wel weer eens tijd voor een verslag. Daar heb ik niet altijd de tijd en ruimte voor. Vooral hier in de bekendste stad van Australie en volgende week in Melbourne zal ik niet veel tijd en mogelijkheden hebben. Nu heb ik dat wel doordat ik in de State Library of New South Wales ben gaan zitten.

Over vorige week, die week was top! De kamergenoten waren aardig, ben vooral veel op pad gegaan met een van hen, de Duitser Ilja.
Zondag heb ik met hem gefietst langs de stranden van Mooloolaba naar Maroochydore. Dat was een gezellig ritje, maar de fietsen die we gratis bij het hostel konden huren waren in erbarmelijke staat. (zwabberende achterband, versnellingen waren afgebroken, loszittend zadel) En dat waren dan de mooiste fietsen.

Maandag naar Underwater World geweest, een park dat vlak om de hoek lag van het hostell. Veel leuke shows, de leukste was toch wel de zeehondenshow.

Dinsdag geprobeerd te surfen met Ilja. We kwamen erachter dat het nog niet zo makkelijk is, wel is het gelukt om op de plank liggend te surfen en dat was wel vet.

Woensdag was de dag voor mijn volgende hoogtepunt. De Australia Zoo, die bekende dierentuin van Steve Irwin. Het was een mooie, fris uitziende dierentuin. Ook hier waren een hoop shows, die allemaal leuk waren. De meest spectaculaire shows was uiteraard de show met vogels en krokodillen in het Crocoseum maar ook de olifantenshow en natuurlijk de tijgershow in de Tiger Temple (gebaseerd op Angkor Wat) waren de moeite waard.

Donderdag weer naar het strand geweest, ditmaal met Ilja en een andere kamergenoot, Taiwainees 'Peter'. Hoge golven, dus gebodyboard. Daarvoor naar de bieb in Maroochydore gefietst zodat ik wat kon regelen voor de volgende dag.

Vrijdag een dagtrip gemaakt naar de Glasshouse Mountains. Hele mooie bergen, helaas grotendeels verhuld in mist. Ook naar Montville geweest en een chocolaterie in Eumundi. De vrouw achter de toonbank had een niet te foppen accent. De groep keek me verbaasd aan toen ik opeens op een gekke toon zei: Komt u uit Rootterdaam?
Mevrouw kwam inderdaad uit Rotterdam en was via Alkmaar en Brugge in Australie terechtgekomen. Gek genoeg was ze geboren in Londen, maar toch was ze nog Nederlandse.

Zaterdag was ik voor een dagje bij mijn neef in Brisbane. We zijn even wezen kijken in de winkelstraat Oxford Street. Later bleek dat het winkelstraatje om de hoek in Paddington eigenlijk veel leuker was.

Na een snelle vlucht snel naar bed gegaan (het was al over 23 uur) Gisteren de hele dag rondgelopen in Sydney. Meteen naar de beroemdste gebouwen gewandeld, dus een tijd bij het Sydney Opera House gezeten en ook naar de Harbour Bridge gelopen. Daar overheen gewandeld en naar Luna Park geweest. Was niet zoveel aan omdat het een verkapte kermis is voor de kleintjes. Ook rondgelopen in de sfeervolle wijk The Rocks.

Mijn internet limiet is bijna afgelopen, dus ik ga er maar een eind aan breien.
Tot het volgende verslag, vermoedelijk vanuit Melbourne!

  • 05 November 2012 - 11:26

    Anneke:

    zo te lezen vermaak je nog steeds prima!! groetjes Anneke en Jan

  • 05 November 2012 - 18:45

    Art Van Son:

    Is nog niet zo makkelijk eh surfen ;) Ben wel zeer benieuwd naar de golven daar moet ik zeggen! Hoop dat je n paar mooie foto's heb kunnen schieten van de mooie golfjes daar! Veel plezier nog Sander, ik ben hier in Nederland met t regenachtige weer in ieder geval aan t leren voor al mn tentamens, zal je vast opvrolijken;) geniet r van!

  • 06 November 2012 - 09:37

    Rob:

    Journalist Sander merkt alles op, zelfs onwetende Rotterdamse Engelse Britse Australiërs zijn niet veilig. En ze rook ook nog een beetje Frans, of niet?
    Het blijft leuk om te lezen wat je allemaal doet, maar ik moet wel elke keer terug lezen om te kijken wat je nou ook alweer gedaan heb zodat ik leuk en flitsend antwoord kan geven want ja, ik moet natuurlijk wel een aardig stukje terug schrijven omdat dat toch wel sociaal wenselijk is en daar ben ik natuurlijk helemaal voor.

    Katten!
    Rob

  • 06 November 2012 - 09:49

    Sander Schipper :

    @ Art: Niet zeker van de golfjes, denk het wel! Moet mijn 1200 foto's daarvoor terugkijken en dat ga ik niet doen :P En ik ben gewoon aan het genieten, daarvoor hoef jij niet in de regen te zitten hoor ;)

    @ Rob: Inderdaad Rob, ze was een bijzondere mix. En ik kan begrijpen dat het moeilijk is om een leuk en flitsend antwoord te geven. Echter, je afsluiting had genoeg geweest ;)

  • 06 November 2012 - 18:57

    Tante Paula:

    hoi sander ,zo te lezen geniet je onwijs ,
    groetjes uit heiloo

  • 07 November 2012 - 08:00

    Sander Schipper :

    Hallo tante Paula,

    Inderdaad! Bedankt voor het mailtje :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Sander

Sander Schipper

Actief sinds 31 Mei 2011
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 15769

Voorgaande reizen:

14 Juli 2017 - 13 Augustus 2017

Bangkok en Australie

05 September 2016 - 03 Oktober 2016

Amerika

07 Oktober 2012 - 29 November 2012

Australië

Landen bezocht: