Niet zo schreeuwen Wilhelm - Reisverslag uit Ipswich, Australië van Sander Schipper - WaarBenJij.nu Niet zo schreeuwen Wilhelm - Reisverslag uit Ipswich, Australië van Sander Schipper - WaarBenJij.nu

Niet zo schreeuwen Wilhelm

Door: Sander Schipper

Blijf op de hoogte en volg Sander

20 November 2012 | Australië, Ipswich

Hier dan het verslag met waarschijnlijk de langste tijd tussen twee verslagen, een van de laatste verslagen en ook op het laatste tijdstip geschreven verslag. (onnozele records verbreken, check) Het is namelijk kwart over twaalf toen ik begon en het vorige record stond geloof ik op kwart over tien of iets dergelijks.

Nadeel van zo lang geen verslag schrijven, jullie moeten je door duizenden letters worstelen (fijn vooruitzicht he?) Daarom zal ik het proberen kort te houden (ahum)

Maandag met gratis City Tram door het centrum van Melbourne gereden. Wasje gedaan, daarbij twee Franse broers van 21 en 19 ontmoet (Axel en Neil) die net waren gearriveerd in Australie. Ze vroegen of ik met hun meeging en ik heb een beetje voor toergids gespeeld (was er zelf net een dag, haha)

Dinsdag met ze naar St. Kilda geweest en daarna was het voor hun alweer afgelopen in Melbourne (ze waren er slechts twee dagen).

Woensdag naar aquarium gegaan, was mooi maar wel beetje hetzelfde als in Sydney. Wel hele aparte zeepaardjes en gigantische roggen. Daar ook geleerd dat je gewoon met een magneet in de zee moet zwemmen om nooit last te hebben van haaien. Als enige zeedieren kunnen ze daar namelijk niet tegen.

Donderdag naar de Queen Victoria Markets gegaan. Dat is een bekende en gigantische markt waar je van alles kan kopen. Daarna naar het Centre for the Moving Image gegaan, een zeer interessante (en gratis! :D) tentoonstelling met hoogtepunten van het nieuws, oude series en films (film van 110 jaar oud, aflevering van Skippy etc), de opkomst van films en ook van games.
Leukste aan die dag was de ontdekking van de 'Wilhelm scream', genoemd naar een soldaat die in een film loopt te schreeuwen. Zijn gil is echter zo perfect dat hij in zo ongeveer elke beroemde film terugkomt. Ze lieten de fragmenten uit de films spelen en constant hetzelfde geluid. Om een paar films te noemen: Lord of the Rings, Indiana Jones, Star Wars (meerdere delen), King Kong, Toy Story, Beauty and the Beast, Sin City etc etc.

Vrijdag de toer langs de Great Ocean Road, een prachtige tocht langs de kust. Hierbij ook een helikoptervlucht gemaakt, iets dat ik nog niet eerder had gedaan. Het was slechts tien minuten en duur, maar goed, het is nu eenmaal vakantie. Tijdens de rit Zoe ontmoet, een aardige meid uit een plaatsje vlakbij Londen. De twaalf apostelen gezien (nog maar 8 van over), een grote groep stenen in het water. Leukste vond ik persoonlijk het voeren van de Cockatoos en nog leuker: de cockatoos die spontaan op mijn arm vlogen een uur voordat we naar de voederplek gingen (zie foto's)

Zaterdag naar Chinatown geweest, nog naar het museum terug gegaan en gegeten met Zoe in Brunswick Street. Daar pech gehad, had Gotye tegen kunnen komen. Hij woont daar en was de dag ervoor nog in het restaurant waar we zaten. Ook Geoffrey Rush heb ik gemist, die woont daar ook en was bezig met een optreden in een klein toneelzaaltje, maar de voorstelling was uitverkocht.
's Avonds in stromende regen opgehaald door mijn neef Mark met zijn vrouw en kinderen.

Zondag rondgereden in het gebied, onder meer naar de Wivenhoe dam geweest. Daarna nog even kangaroes gezien overdag langs de weg. (zie film)
Op weg naar huis terecht gekomen in een tropische storm. Je zag letterlijk een muur van regen opeens recht op de weg en het volgende moment denderde het op de auto neer. Ook hagelstenen die ik nog nooit zo groot had gezien (3 centimeter is groot voor mij, ik heb ze nooit anders gezien) Zie film en foto.

Gisteren rondgelopen in Ipswich. Groot park en leuk museum, verder niet zoveel. Erik kwam 's avonds eten, was gezellig. Vandaag rondgelopen in Springfield (ja, mijn neef woont in dezelfde woonplaats als de Simpsons) en gezwommen in hun zwembad. Door de hitte van vandaag (34 graden) kan ik begrijpen waarom mensen met Kerst in het zwembad liggen, ik vond de kerstboom die ik zag staan surrealistisch met deze brandende hitte (foto).

Oke, dat was het dan. Tot de volgende keer, wellicht mijn laatste verslag van deze reis!

  • 20 November 2012 - 17:10

    Anneke:

    het klinkt weer geweldig!!
    geniet nog maar, want het zit er bijna alweer op.
    en je volgende reis gaat naar een plaatsje vlakbij Londen??

    groetjes Anneke

  • 20 November 2012 - 17:24

    Cor:

    Jemig, wat ben ik lang bezig geweest om die duizenden woorden door te worstelen. Als ik had bijgehouden hoe lang ik erover had gedaan had ik een onnozel record gebroken!
    Je hebt op Zoe toch wel de openingszin gebruikte hè?

    Cor

  • 20 November 2012 - 19:55

    Tante Paula:

    hoi sander ,komt zoe ook mee met de kerst by oma,
    weer een leuk stukje ,geniet nog maar even het is zo om ,
    groetjes tante Paula

  • 21 November 2012 - 00:12

    Sander Schipper :

    @ Iedereen:

    ...
    nee, nee en nee.
    ze rookt als een ketter en ze vond de buschauffeur leuk (29, dus 3 jaar ouder dan haar)

    Pfff, volgende keer zal ik niets meer opschrijven als ik een meisje ontmoet! :P

  • 22 November 2012 - 20:03

    NIELS:

    ontkennende fase sander? ;)


    ps: voor degene die er willen zien. ze staat op de foto met sander! kijk maar op zijn facebook!

  • 23 November 2012 - 18:57

    Tante Pala :

    wat een leuk meisje ,heb de foto gezien,
    groetjes uit heiloo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Ipswich

Sander

Sander Schipper

Actief sinds 31 Mei 2011
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 15770

Voorgaande reizen:

14 Juli 2017 - 13 Augustus 2017

Bangkok en Australie

05 September 2016 - 03 Oktober 2016

Amerika

07 Oktober 2012 - 29 November 2012

Australië

Landen bezocht: