Good luck Mr. Gorgsky - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sander Schipper - WaarBenJij.nu Good luck Mr. Gorgsky - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sander Schipper - WaarBenJij.nu

Good luck Mr. Gorgsky

Door: Sander Schipper

Blijf op de hoogte en volg Sander

11 November 2012 | Australië, Melbourne

Hier dan vanuit Melbourne het verslag over Sydney!

Op maandag een lekker ontbijt gehad met een eitje, brood, cereal en thee. Overigens een van de weinige goede dingen aan mijn hostel, maar gelukkig was er zoveel te doen in Sydney dat ik letterlijk niets anders deed in het hostel dan ontbijten en slapen.
Een dagtrip gemaakt met de Rivercat ferries, een prima vervoersmiddel. Eerst naar Cockatoo Island geweest, een eiland met (vervallen) gebouwen uit de 19de en 20ste eeuw waar je prachtig zou kunnen lasergamen. Het is eerst een gevangenis geweest, daarna een scheepswerf. Onder meer de HMSA Brisbane is daar gebouwd en te water gelaten, een schip dat nu als duikattractie heel populair is.
Daarna naar Darling Harbour gegaan, waar ik onder meer Madame Tussauds heb bezocht. Tenslotte ook naar Manly Beach geweest en daar gegeten in winkelstraat The Corso, waar je een mooi uitzicht had op het strand.

Dinsdag naar de Taronga Zoo geweest, een dierentuin met een mooi uitzicht op Sydney met haar Opera House en de Harbour Bridge. Mooie tijgershows ook daar. Twee slangen vastgehouden. Een greep mijn pols vast, de andere (Boa Constrictor) glibberde om mijn nek. De verzorger haalde hem uiteindelijk van mijn nek omdat hij vond dat de slang zich teveel om mijn nek begon te bewegen. Ik had nergens last van, maar daarom zijn ze misschien juist wel zo gevaarlijk. (foto's)

Woensdag was ik precies een maand van huis. Gehoord dat het zou regen om 1 uur, dus besloot om daarvoor naar Bondi Beach te gaan. Toen ik om 10 uur aankwam regende het al, dus heb er rondgelopen langs de kust. Was ook de moeite waard. Naar het Olympisch Parc geweest. Daar bleek alles gesloten, dus daar ook weer weg. Nog even rondgelopen in Parramatta (mooie rit met Rivercat) en daarna weer huiswaarts.

Donderdag was ik precies een maand in Australie. Eerst naar de Sydney Tower Eye geweest, de hoogte toren van de stad. Ook de Skywalk gedaan waarbij je op 260 meter hoogte op de toren rondhobbelt. Uiteraard gesprongen op het glas waardoor je naar beneden keek, gaf een leuk effect bij sommige mensen die het niet zo leuk vonden.
's Middags naar Rose Bay geweest, daar bleek niet zoveel te zijn. Op de terugweg reden 4 politieauto's, een aantal politiemotoren, vier witte auto's en een grote limousine in een stoet langs. Ik besefte dat er of een belangrijk politiek figuur langs was gekomen of een superster.

Vrijdagochtend vroeg opgehaald door een bus voor een dagtour naar de schitterende Blue Mountains. In de bus hoorde ik dat prins Charles en Camilla in de stad waren. Nu weet ik wie er dus in die stoet werden vervoerd.
Heb gebalanceerd op twee rotsformaties bij de afgrond. Zonder overdrijven kan ik zeggen dat het eigenlijk levensgevaarlijk was (kijk maar naar de foto's als het ditmaal wil lukken om ze te uploaden).
Ook de beroemde stenen Three Sisters gezien. Een oud Aboriginal-verhaal zegt dat een tovenaar zijn drie dochters heeft omgetoverd in steen om ze te beschermen tegen een monster toen ze vastzaten op een rots. Hij veranderde zichzelf in een vogel, maar liet zijn stok vallen en zou sindsdien op zoek zijn zodat hij zijn dochters weer terug kan toveren.

Ook een grappige anekdote gehoord over Neil Armstrong. Toen hij terug in de raket ging na zijn legendarische woorden (One small step for a men, a giant leap for mankind) zei hij nog iets extra: ,,Good luck Mr. Gorgsky.''
Hij was als jochie van 8 in de tuin van zijn buren geslopen om zijn bal terug te halen. Hij hoorde zijn buurvrouw tegen haar man schreeuwen. ,,Sex? You want sex?! You can get sex when the kid of our neighbours walks on the moon!''
Persoonlijk vond ik dit zo grappig dat ik het heb opgeschreven om hier te vertellen. Het was meteen een leuke titel voor dit verslag.

Zaterdag naar de Botanische tuinen geweest en naar Melbourne gevlogen. Daar met 90 minuten vertraging gearriveerd, dus een stuk later dan gehoopt. Vandaag meteen naar St. Kilda geweest, een mooi strand. Lekker weer en een prachtig uitzicht.

Jongens, wat een giga verhaal weer. Succes met lezen, ik heb met jullie te doen :P


  • 11 November 2012 - 09:40

    Thea Sturkenboom - Swart:

    weer een mooi verhaal Sander ! en weer een paar prachtige fotos ! Geniet maar weer lekker verder !

  • 11 November 2012 - 11:55

    Anneke:

    Leuk verhaal weer en leuke foto's!! je lijkt steeds meer op een echte toerist! Veel plezier maar weer.
    groetjes Anneke en Jan

  • 11 November 2012 - 13:28

    Rob:

    Ha, briljant, je bent echt zo'n toerist op die fotos. Maar die laatste is echt nasty, lijkt net of je na deze foto de diepte in stort.
    Good Luck Mr. Gorsky is een mij al bekende anekdote, maar hij blijft leuk.
    Jemig, alweer een dikke maand weg! Het lijkt veel korter....maar ja, de dagen zijn kort hier, en de nacht begint vroeg. Soms zijn de mensen wat stug, en let's face it, er is maar één kroeg!

    Tijgers!
    Rob

  • 12 November 2012 - 00:26

    Sander Schipper:

    @ Thea en mijn oude buurtjes: Bedankt maar weer!

    @ Rob: Ja, ik weet het. Ik besefte dat als je een toerist bent je dan ook maar ontzettend je best moet doen om de rol van toerist te spelen! En die laatste was het meest gevaarlijk omdat er veel wind stond, daarom hou ik mijn hoed ook vast. Overigens deed ik bij die andere afgrond net zo gevaarlijk maar daar stond net een persoon in beeld, dus ik heb voor deze simpelere foto gekozen.
    Aaaah...Nederlandse muziek...dat mis ik wel een beetje! En geweldige afsluiting weer ;)

  • 13 November 2012 - 19:18

    Rick Koper:

    Leuk verslag weer Sander! Dat je dat durft met die slangen.. maja jij bent voor wel meer dingen niet bang haha! Bedankt voor de kaart trouwens, erg mooi :)!

    Have fun nog daar en tot over een week of drie!

    Groetjes namens mij en de rest van de familie!

  • 14 November 2012 - 01:15

    Sander Schipper :

    Hey Rick, bedankt! Fijn dat je de kaart mooi vond! En die slangen, ze zijn echt niet zo eng hoor ;)
    Tot snel en groetjes terug! :)

  • 16 November 2012 - 21:36

    Tante Paula:

    hoi Sander ,bedankt voor de kaart ,hy hangt in de bykeuken,
    leuke fotos met die slangen,geniet nog om even goed ,hier
    het is koud ,je moeder en ik gaan toch weg met bak.
    groetjes van tante Paula en ome JOHN

  • 18 November 2012 - 18:29

    Janny:

    Hoi Sander,

    Wat een leuk verslag en wat maak je een hoop mee.
    Nog veel plezierverder.

    Groetjes Janny

  • 20 November 2012 - 12:51

    Selma:

    Hey Sander,

    Wow, wat super dat je daar bent zeg! Ik had je nog gesmst, maar ik wist geeneens dat je aan het reizen was! Doe je dit allemaal alleen? En weet je al wanneer je weer terugkomt?

    Wat een ervaring dit, je zult wel ontzettend veel mooie foto's maken. Ik ben benieuwd naar je volgende verhalen en foto's!

    Geniet ervan!

    xx Selma

  • 20 November 2012 - 14:52

    Sander Schipper :

    @ Tante Paula en ome JOHN: fijn dat jullie hem mooi vonden en ik zal nog even genieten inderdaad

    @ Janny: Ik maak inderdaad een hoop mee! En bedankt :)

    @ Selma: Wow Selma, dat had ik niet verwacht! Ik dacht dat ik je gezegd had tijdens mijn telefoontje na mijn afstuderen dat ik zou gaan reizen in oktober en november naar mijn familie hier!
    Yup, heel veel foto's en ook een aantal mooie :) Komen niet veel verhalen meer, volgende week donderdag vlieg ik terug naar de kou :(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Sander

Sander Schipper

Actief sinds 31 Mei 2011
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 15758

Voorgaande reizen:

14 Juli 2017 - 13 Augustus 2017

Bangkok en Australie

05 September 2016 - 03 Oktober 2016

Amerika

07 Oktober 2012 - 29 November 2012

Australië

Landen bezocht: