En weer thuis :) - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sander Schipper - WaarBenJij.nu En weer thuis :) - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sander Schipper - WaarBenJij.nu

En weer thuis :)

Door: Sander Schipper

Blijf op de hoogte en volg Sander

02 December 2012 | Australië, Brisbane

Hier dan alweer het laatste verslag, geschreven vanuit mijn eigen kamer in ons huis in Nederland. Ik zal eerst even de formaliteiten doen, dan hebben we dat maar gehad:
Het was natuurlijk erg fijn om mijn ouders en mijn broertje weer te zien en het voelde al heel snel weer alsof ik nooit weg was geweest, ik voelde me weer helemaal thuis.
Dan nu over de vakantie: fantastisch! Zoals jullie al eerder hebben gelezen heb ik echt ontzetten genoten. Tijdens mijn vakantie leek het alsof ik in een droom leefde, terugkijkend zie ik dus ook één grote droom. Veel fantastische dingen gedaan, nieuwe ervaringen opgedaan, heel veel nieuwe indrukken en het prettige gevoel iets meer te weten over de wereld.
Ook besef ik me dat terwijl ik ontzettend veel heb gezien ik tegelijkertijd ook bijna niets heb gezien van Australië. Er is nog zoveel moois in onder meer het westen, noorden, zuiden en midden van Australië. En dan is er ook nog bijvoorbeeld Tasmanië of Nieuw-Zeeland. In ieder geval, nog genoeg te zien zodra ik weer heenga. (want ik weet nu al dat ik weer heenga, al staat Egypte op mijn to-see-list voor een terugkeer naar Australië.)

Dan sluit ik graag af met het laatste restje vakantie waar ik nog niet over heb verteld:
Op woensdag 21 november was ik ziek. Hondsberoerd, ziek, zwak, misselijk, het hele zooitje. Niets gedaan, alleen maar gekreund.
Donderdag voelde ik me gelukkig al veel beter. Naar het zogenoemde Springfield Lake geweest, een meer in het dorp. Het was wel een mooi meer, maar na zoveel prachtige natuur was een door mensenhanden gemaakt meer in een stad niet zo indrukwekkend.
's Avonds gingen we met Mark, Cassie en de kinderen naar een lichtshow in het park. Grote pilaren straalden verschillende soorten licht over het park, dat was een leuke (kerst)show en bijzonder als je bedankt dat het gewoon gratis elke dag in een park te zien is.

Vrijdag ben ik naar Redcliffe gegaan, dat ligt tussen de Sunshine Coast en de Gold Coast in. (dus vlakbij Brisbane) Langs een mooie kust gelopen naar Scarborough en kwam uiteindelijk uit bij de Moreton Bay. Ook nog even snel rondgekeken op de terugweg in Sandgate en vervolgens weer terug naar huis. Mijn spullen ingepakt en na een potje Yathzee en Skip-bo met Jessica naar bed gegaan.

Zaterdag was een lange dag, waarbij we begonnen in het geweldige pretpark Dreamworld. Meest indrukwekkende attractie was de Giant Drop, een geweldige vrije val waarbij ik ongeveer drie seconden zonder lucht zat. Het was de eerste attractie in een hele tijd die me een beetje deed trillen na afloop, dus hij was echt geweldig! De beste stunt van de dag was echter mijn neef die met mij in een achtbaan ging die omhoog takelt en op zijn kop hangt. Na afloop vertelde mijn neef dat hij erg last heeft van hoogtevrees.
's Avonds gingen we naar een drive-in bioscoop. Daar ben ik nog niet eerder geweest, maar het was heel gezellig om vanuit een stoeltje op de parkeerplaats te kijken naar het grote scherm. De films, Madagascar 3 en Puss in Boots, waren ook zeker geen straf om te kijken.

Zondag met mijn andere neef naar Lone Pine park gegaan. Deze top-10-in- de-wereld dierentuin geeft gelegenheid om kangoeroes en emoes te voeren (check), een vogelbekdier te zien (check), joeys, de benaming voor baby kangoeroes te zien (check), te praten met cockatoo's zoals Mr. Cocky (check) en koala's te knuffelen (ik ga geen 15 tot 20 dollar betalen voor een foto die ik al heb, al knuffel ik niet maar ik aai de koala).

Op maandag ben ik op North Stradbroke Island geweest. Op sommige momenten waande ik me echt weer in het paradijs, wat is bijvoorbeeld Point Lookout ontzettend mooi! Ik liep door het bos en zag in de opening een mooi strand en azuurblauw water. Vervolgens loop je het strand op en wordt je bedolven onder de schoonheid, iets dat verderop alleen nog maar mooier werd tijdens een prachtige 'coast walk'. Daar kwamen voor mij uit twee kangoeroes uit het bos springen, ik was verbaasd dat ik dichtbij mocht komen. De vader of moeder van de kleine kangoeroe keek iets te zien wat ik niet zag (zie film), dat bleek een hond te zijn die 15 seconde na het filmpje tevoorschijn kwam en de kangoeroes wegjaagde.

Dinsdag naar het grote Jupiter Casino geweest op de Gold Coast, bij Broadbeach. Het was een fascinerend groot casino, versierd en vol met restaurants en cafés etc etc. Daar ik nooit heb gegokt in een casino en dat ook niet wil doen, besloot ik om eenmalig het nu wel te doen. Ik heb mezelf een budget van 25 dollar gegund, gebruikte dat bij de roulette en heb het glansrijk verloren. Ik kon er wel om lachen, maar de man die in 20 minuten zijn 250 dollar verloor kon niet zo lachen. Ook zag ik genoeg mensen die verslaafd leken (op knoppen rammen, aan machine hangen).

Woensdag nog een keertje naar de mooie Soutbank in Brisbane geweest en daar ook de nieuwe James Bondfilm Skyfall gezien, die daar toen pas een paar dagen uit was.
's Avonds gegeten bij mijn neef Mark en afscheid genomen van ze. Het spel Kolonisten van Catan voor mijn neef achtergelaten, ook een vroeg verjaardagscadeau voor mijn andere neef Erik. Ik gaf hem een ingelijste foto van ons tweeën (zie foto's) en een bedankje en felicitatie.

Toen was donderdag mijn terugkeer naar huis. 's Ochtends gedag gezegd tegen Erik en met de taxi naar het treinstation, vandaar naar het vliegveld. Na een aantal uren de lange terugreis naar huis, onder meer Batman The Dark Knight Rises gekeken.
Tussenstop op Singapore, om 9 uur 's avonds nog 28 graden. Wat doe je dan? Juist, dan ga je even zwemmen. Op het vliegveld in een buitenzwembad genoten van het bewegen van mijn spieren en een bubbelbad. Vervolgens weer het laatste stuk naar huis en hartelijk onthaald door mijn familie. Ook even van 34 graden Australië naar -1, dus ook het weer hartelijk bedankt voor dit warme onthaal.

Tenslotte, als jullie je door dit grootste verhaal van allemaal hebben geworsteld, wil ik jullie bedanken voor het lezen. Ik was heel erg verbaasd toen mijn pagina na twee verslagen al 260 keer was bekeken. Ook bedankt voor de vele (hele leuke) reacties, ik was erg blij dat te lezen. :)

De kans is groot dat ik bij mijn volgende grote reis weer een reisverslag maak, dus tot dan!

• 05 December 2012 - 13:57

Anneke:

gelukkig weer op hollandse grond! een hele leuke reis geweest, dat is zeker!