Eerste paar dagen - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sander Schipper - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sander Schipper - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen

Door: Sander Schipper

Blijf op de hoogte en volg Sander

11 Oktober 2012 | Australië, Brisbane

Niet te geloven.

Daar sta je dan om 00.30 Nederlandse tijd, 6.30 (Singapore) 8.30 (Australie) op Gate 3 te wachten. Op Gate 3 aangekomen met een treintje, omdat de gates zo ver uit elkaar liggen. Onderweg met het treintje (eigenlijk meer een monorail) Singapore kunnen bekijken. De meest opvallende dingen?

Palmbomen die overal uit de grond steken. Die zijn hier net zo normaal als in Nederland de Eik en Kastanjeboom zijn. Maar nog opvallender: je loopt in de luchthaven over zo'n lopende band. Maar je loopt er links! Rechts inhalen als je haast hebt. En ook de luchthaven loop je in via de linkerkant. Links, links, links!
Vlucht goed gegaan. Waren er dus om middernacht (6 uur plaatselijke tijd). Geen problemen, eten lekker, gigantische luxe aan films (kijken zoveel en wanneer je wilt), spelletjes, muziekcd's, radio, documentaires, (top)series van televisie enzovoorts!

De tweede vlucht is ook voorspoedig verlopen. Er was wel wat vertraging. Doordat de schoonmakers niet op tijd klaar waren konden we er later in en daardoor later weg. Dat had weer als gevolg dat we boven Brisbane een hele tijd hebben cirkelen in de lucht. Uiteindelijk heeft neef Mark dus iets van anderhalf uur moeten wachten om zijn broer en mij op te halen.

De eerste dagen waren leuk, al heel veel gezien. Mount Coot-Tha met het prachtige uitzicht over Brisbane (foto's volgen later), Mount Nebo, Mount Glorie, het regenwoud. Wat erg leuk was bij Mount Nebo was dat je bij een café vogels kon voeren. Voordat ik het wist had ik vijf vogels op en bij me zitten. (foto's volgen nog steeds later)

Gisteren op de veerboot City Cat, waar ik me op de een of andere reden helemaal thuisvoelde, rondgekeken in Brisbane. Het is geweldig om op die boot te staan en de wind langs je te voelen suizen terwijl je naar de stad kijkt. Een Australische hoed gekocht tegen de zon en omdat je nou eenmaal toch hier bent (van echt leer).

Vandaag naar de Botanische Tuinen geweest vlakbij Mount Coot-Tha, dat waren prachtige tuinen. Een leuke rit met een auto door het park gemaakt en bijna alles gezien. Helaas was het Bonsai gedeelte dicht, daar wilde ik nog juist wel graag heen.
Verderop stond het Planetorium, waar werd verteld over 'Black Holes'. Dat was erg interessant en werd verteld door acteur Geoffrey Rush. Ik heb daar een man uit Liverpool leren kennen (Norman), die achteraf 73 jaar bleek te zijn. Ik schatte hem achter in de vijftig. Opeens vertelde hij dat hij John Lennon heeft gekend in zijn jeugd, maar volgens hem was John Lennon in zijn jeugd een echte 'brat' en vertelde dat niemand hem echt mocht.

Het regende (eerste regen in weken daar, en ik probeer er juist aan te ontsnappen...) toen ik uit het park kwam en ik had geen jas mee. Uiteindelijk maar een paraplu gekocht en naar huis gegaan. Daar mijn laptop gepakt en nu dus jullie laten weten hoe mijn eerste dagen hier waren.

Morgen ga ik naar een reuzenrad op de Southbank waar ook een mooi zwembad is en misschien ga ik nog een van de wolkenkrabbers beklimmen. Zaterdag ga ik samen met Erik bij mij neef Mark op bezoek. Vanaf maandag ben ik bij mijn oom en tante in Coral Cove, vlakbij Bundaberg.

Tot binnenkort, Sander

  • 11 Oktober 2012 - 09:00

    Thea Sturkenboom - Swart:

    Heey Sander ! Jeeh , wat heb je al veel gedaan zeg in die paar dagen ! Geniet maar lekker en ben nieuwsgierig naar de eerste fotos ! groetjes Thea

  • 11 Oktober 2012 - 09:10

    Rick Koper:

    Sander!

    Goed te lezen dat de reis goed is verlopen en het zo naar je zin hebt!
    Raar ook om te beseffen dat ik net wakker word en het bij jou, als ik het goed heb, nu 17:10 is. Geniet er nog van en ik zie je komende verslagen tegemoet!

    Groetjes,

    Rick

  • 11 Oktober 2012 - 09:45

    Rob Oldenurg:

    Wow Sander, dat zijn al een paar eerste drukke dagen! Nu willen we natuurlijk wel foto's zien, vooral jij met die hippe cowboyhoed op! En natuurlijk leuk dat je op de city CAT zat. CAT Sander, CAT ja!

    Rob

  • 11 Oktober 2012 - 14:58

    Hugo:

    He Sander, loop ik je op een paar weken na net mis! Mooi om te lezen dat je het naar je zin hebt. Hoe lang blijf je down under? En waar ga je verder nog heen in Oz? Enjoy!!!!!!!!!!!

    Hugo

  • 11 Oktober 2012 - 17:11

    Cor:

    Leuk om te lezen wat je allemaal hebt uitgespookt de afgelopen dagen! Ik ben nu natuurlijk wel nieuwsgierig naar wat voor vogels het waren. Eigenlijk mag je Australië niet uit zolang je nog geen kookaburra's hebt gezien. En kangoeroes natuurlijk ;)

    Cor

  • 15 Oktober 2012 - 21:06

    Art Van Son:

    Sander!

    Goed bezig jongen, leuk om wat van je te lezen hoe t gaat:) al drukke dagen achter de rug lees ik! Ik denk dat als je terug bent er nog wel n vervolgreis achteraan gaat komen of toch niet?;)

    x Art

  • 15 Oktober 2012 - 21:06

    Art Van Son:

    Sander!

    Goed bezig jongen, leuk om wat van je te lezen hoe t gaat:) al drukke dagen achter de rug lees ik! Ik denk dat als je terug bent er nog wel n vervolgreis achteraan gaat komen of toch niet?;)

    x Art

  • 15 Oktober 2012 - 21:06

    Art Van Son:

    Sander!

    Goed bezig jongen, leuk om wat van je te lezen hoe t gaat:) al drukke dagen achter de rug lees ik! Ik denk dat als je terug bent er nog wel n vervolgreis achteraan gaat komen of toch niet?;)

    x Art

  • 15 Oktober 2012 - 21:06

    Art Van Son:

    Sander!

    Goed bezig jongen, leuk om wat van je te lezen hoe t gaat:) al drukke dagen achter de rug lees ik! Ik denk dat als je terug bent er nog wel n vervolgreis achteraan gaat komen of toch niet?;)

    x Art

  • 15 Oktober 2012 - 21:06

    Art Van Son:

    Sander!

    Goed bezig jongen, leuk om wat van je te lezen hoe t gaat:) al drukke dagen achter de rug lees ik! Ik denk dat als je terug bent er nog wel n vervolgreis achteraan gaat komen of toch niet?;)

    x Art

  • 15 Oktober 2012 - 21:06

    Art Van Son:

    Sander!

    Goed bezig jongen, leuk om wat van je te lezen hoe t gaat:) al drukke dagen achter de rug lees ik! Ik denk dat als je terug bent er nog wel n vervolgreis achteraan gaat komen of toch niet?;)

    x Art

  • 15 Oktober 2012 - 21:07

    Art Van Son:

    Whoeps, dat is wel heel fanatiek, haha

  • 16 Oktober 2012 - 11:14

    Sander :

    @ Thea: Dank je, gaat zeker lukken! Heb nu internet, dus ga kijken of foto's ook gaan lukken.

    @ Rick: Dat klopte helemaal wat betreft de tijd, en dank je! Jij alvast een fijne verjaardag :)

    @ Rob: Jij hebt ontdekt waarom ik me op de City Cat thuisvoelde ;) En dat is idd een van de foto's die ik wil gaan uploaden, dus je hebt mazzel!

    @ Hugo: Ik blijf tot eind november in Australië. Ik zal onder meer naar de Sunshine Coast, Sydney en Melbourne gaan. En ik geniet al ;)

    @ Cor: De Kookaburra's heb ik meteen op de eerste dag gehoord, die hebben me wakker gemaakt. Ze zitten namelijk in de bomen in het tuintje van mijn neef in Brisbane. En wat betreft de kangaroes in het wild zien ben ik gisteren geslaagd toen ik naar het huis van mijn oom en tante reed! :D

    @ Art: Hahaha, leuk dat je wil laten horen dat je het leuk vind om wat van me te lezen. Maar dat mag ook 1 keer hoor, dat hoeft niet zovaak ;) Ja, waren erg drukke dagen. Vandaag rustig en morgen denk ik ook. Dan heb ik de tijd om mijn week en de volgende week in te plannen, dan moet onder meer het parachutespringen enzovoorts gaan gebeuren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Sander

Sander Schipper

Actief sinds 31 Mei 2011
Verslag gelezen: 430
Totaal aantal bezoekers 15768

Voorgaande reizen:

14 Juli 2017 - 13 Augustus 2017

Bangkok en Australie

05 September 2016 - 03 Oktober 2016

Amerika

07 Oktober 2012 - 29 November 2012

Australië

Landen bezocht: