Relaxen beim lunch 5.0 - Reisverslag uit Mooloolaba, Australië van Sander Schipper - WaarBenJij.nu Relaxen beim lunch 5.0 - Reisverslag uit Mooloolaba, Australië van Sander Schipper - WaarBenJij.nu

Relaxen beim lunch 5.0

Door: Niels Schipper en Sander Schipper

Blijf op de hoogte en volg Sander

06 Augustus 2017 | Australië, Mooloolaba

Zo. Daar zijn we weer. Twee dagen nadat we het vorige verslag hebben geüpload ben ik (Niels) alweer bezig met deze te schrijven. We hebben dan ook veel meegemaakt en gedaan; waardoor we veel moeten inhalen!

Vrijdag, nadat we bij Long Pine Park geweest waren zagen we een ander deel van de familie. We gingen die avond en de dag erna namelijk met onze neef Mark op pad. Nadat we verwelkomt waren door Mark, Cassie, Emily en Jessica De Wit gingen we met de auto weg. We gingen naar het Robelle Domain park met een lichtshow waar we ook een mooi overzicht over Springfield hadden. (nee, niet te verwarren met het Springfield van The Simsons) Daarna hadden we Fish and Chips gehaald en dit bij een openbaar buitenzwembad opgegeten. Vervolgens nog de rest van de avond bij Mark thuis doorgebracht en weer overnachten bij Erik.

De dag erna eerst ontbijten bij Erik. Hem succes gewenst met zijn toneelstuk en weer naar Springfield gereden. We reden de gehele dag rond en bekeken diverse locaties. Eerst keken we rond in Ipswich. We keken naar het oude huis van Conny en Bert; waar pap 31 jaar geleden een aantal cactussen had gepland. Deze cactussen staan er nog steeds. En ze zijn enorm! Een cactus is in een boom gegroeid; waardoor hij helemaal in de top zit. Daarna middageten bij de “Old Fernvale Bakery”. Hier verkochten ze prijswinnende meatpies. Erg lekker! Vervolgens reden we door naar de “damn’t dam”. Oftewel; de Wivenhoe dam. Hier hebben we een tijdje rondgelopen rond het meer. We hebben lopen keilen en mini toads bekeken. Vervolgens hebben we naast de gevangenissen gelopen en over een mooie begraafplaats; om kangoeroes te spotten. Nou, dit lukte. We hebben zo’n 100 wilde kangoeroes gezien. Ook hier hadden er een aantal een Joey. In de avond hebben we lekker gebbqt bij Mark. Daarna nog spelletjes gedaan en lekker ijs gegeten ^^. Gedag gezegd en weer overnachten bij Erik; die een “honorable mention” kreeg voor zijn acteerprestaties tijden zijn optreden.

Die zondag reden we naar Warner Brothers Movie World. Ik (Niels) werd al erg enthousiast toen we de parkeerplaats opliepen; omdat ik al twee vette achtbanen in beeld zag komen. Helaas was de ene nog in aanbouw en was de ander gesloten wegens onderhoud. Ook de boomstamattractie was om deze reden gesloten. Erg jammer.
Evengoed hebben we ons goed vermaakt. Vooral de Superman en de Scoopy Doo spooky coaster waren erg leuk. Ook hadden we een goed zicht op de autoshow en zagen we Wonderwoman en Catwoman met een aantal dieven “realistisch” vechten. Het was geen choreografisch hoogstandje helaas, maar wel vermakelijk. Vooral Wonderwoman was wonderschoon ;)
Het park zag er zelf ook mooi uit. Vooral het Looney Tunes gedeelte; echt de typische Looney Tunes stijl zat in de versiersels zoals standbeelden. Erg leuk.
Nadat het park om 5 uur sloot (wij vlak voor tijd nog twee keer in de Scoopy Doo gesprongen), gingen we terug naar Brisbane om met Mark, Erik, Cassie, Emily en Jessica te eten bij de Italiaan. Zeer smakelijk. Hierna afscheid van ze genomen (behalve van Erik, daar slapen we de laatste avond ook nog bij). Bedankt voor jullie gastvrijheid en hopelijk tot snel!

Hier Sander nog even om jullie mee te nemen op onze reis van Brisbane naar mijn oom en tante in Coral Cove, vlakbij Bundaberg.
Op maandag zijn we naar de Sunshine Coast gereden. We arriveerden in Mooloolaba, een speciale plek voor mij omdat ik daar vijf jaar geleden een week heb verbleven in een hostel. Ik ben daar toen met een Duitser opgetrokken, Ilja, en die heeft ooit eens op Facebook een melding gezet: ‘’Relaxen beim lunch mit Sander Schipper’’. Dat vond mijn broertje zo grappig dat wij ons dat vijf jaar hebben herinnerd. Het was dus best leuk om op precies hetzelfde tafeltje te zitten in The Coffee Club in Mooloolaba, bijna vijf jaar later. Na deze koffiebreak hebben we nog even door Mooloolaba gewandeld en zijn vervolgens doorgereden naar Maroochydore waar we hebben geluncht. Uiteindelijk zijn we in Noosa gearriveerd, waar ons huisje stond.

Op dinsdag begon de dag wat onhandig. Eerst hadden we in ons huisje een waterstoring. Gelukkig was dit alweer snel opgelost. Vervolgens zijn we op zoek geweest naar een parkeerplaats bij het Noosa National Park, wat echt een drama was. Na heel veel rondrijden hebben we de auto geparkeerd bovenop een berg bij de Laguna Lookout. Daarna werd de dag leuker. We hebben lekker op het strand gelegen bij Noosa en vervolgens gelukkig ook een stukje gelopen van de fantastische coast walk bij het Noosa National Park. Dit was ook tijdens mijn vorige reis in Australië mijn mooiste belevenis dus ik was erg blij dat we een deel hiervan deden. Gestopt bij het Dolphin Point waar we in het water…walvissen zagen zwemmen.

Woensdag begonnen we bij de lookout in Mount Tinbeerwah, waar we een mooi kijkje hadden over de regio. Bij een tankstation gestopt voor tanken en een kopje koffie. Ik liep toevallig bij het Puma Food Court naar binnen en tot mijn verbazing trof ik aan de achterkant een werkelijk fantastisch en idyllisch landschap aan. Er stond een gigantische kangoeroe die is gebruikt voor de Commonwealth Games, de vierjaarlijkse spelen voor alle (voormalige) kolonies van Engeland. Maar daarachter het schitterende landschap, met een weggetje die in de heuvels verdwijnt en door de stand van de zon was het net alsof iemand gigantische behangetjes had neergezet, zo perfect leek het. Ook waren er veel dieren. Er was een eiland vol met Ibissen. Een lieve eend volgde ons en bleef bij ons, stond zo dichtbij dat je bijna over hem struikelde. Tot iemand anders brood ging voeren en toen was hij weg. Een schildpad kwam uit het water en stond stil op een rots, het leek wel alsof hij poseerde voor de camera.
Na het genieten hiervan weer op pad en aangekomen in Harvey Bay. Langs het strand dolfijnen zien zwemmen. Op de pier werden kogelvissen (puffers) gevangen door een stel vissers.

De laatste dag die ik beschrijf was ons bezoek aan Fraser Island. Het begon nogal hobbelig en dan bedoel ik niet de rit in de fourwheeldrive bussen. De bus naar het eiland was nogal oud en de schokdempers waren niet erg goed. Op de ferry miste ik de dolfijnen, die sprongen vijf jaar geleden nog wel om de ferry heen. Op het eiland zelf waren ook een stuk minder dieren. We hebben bijvoorbeeld geen dingo’s gezien terwijl die toen nog volop op het strand rondliepen. Toch is het nog steeds een geweldig zandeiland. Scheepswrakken blijven een hobby van me dus ik was erg blij dat de eerste stop het wrak van de S.S. Maheno was. Daar volop foto’s gemaakt van het voormalig cruiseschip dat in 1935 is vastgelopen en in de tweede wereldoorlog als oefenbasis van het leger is gebruikt.
De bijzondere zandkleurige Pinnacles bewonderd en zoals altijd versteld gestaan van het wonderschone zand en kristalheldere water in Eli Creek en Lake McKenzie. Prachtig helder, mooi blauw, voedzaam voor de huid en ook nog eens drinkbaar (Lake McKenzie tenminste). Mijn moeders trouwring glom weer, onze buik vol van heerlijk water en onze huid was zacht.

In het volgende verslag vertellen we over onze aankomst bij mijn oom en tante in Coral Cove, dus stay tuned!