Beaches - Reisverslag uit Coral Cove, Australië van Sander Schipper - WaarBenJij.nu Beaches - Reisverslag uit Coral Cove, Australië van Sander Schipper - WaarBenJij.nu

Beaches

Door: Sander Schipper

Blijf op de hoogte en volg Sander

17 Oktober 2012 | Australië, Coral Cove

Daar schrijf ik dan, vanuit mijn kamer in het huis van mijn oom en tante. Er is niets gelogen over de ruimte die ze in hun huis hebben. Het heeft inderdaad 3 slaapkamers, 2 badkamers, 3 aparte wc's, 2 garages (een voor het golfkarretje), de mediaruimte om films te kijken op de speciaal geprepareerde muur, het kantoor, de werkplaats en niet te vergeten de grote lap grond om en rond het huis met een jacuzzi erop.

In het huis is dus ruimte genoeg voor een derde persoon en dus heb ik alle luxe. (ook mijn badkamer heeft een bad en een douche waar ik zowat in kan gaan liggen)

Afijn, nu over de reis. Veel interessanter natuurlijk. Zaterdag bij mijn neef Mark op bezoek geweest, zijn vrouw weer gezien en zijn dochters voor het eerst. Het zijn lieve kinderen en ik hoorde dat we een hoop leuke dingen gaan doen als ik daar over twee weken arriveer.

Zondag naar de Goldcoast geweest, waar mijn neef vanaf het schitterende Burleigh Beach een foto heeft gemaakt van mij en mijn nieuwe hoed. (zie foto's) Op de achtergrond staat een rijtje gebouwen, het gebouw in het midden is de Q1, de hoogste woontoren ter wereld.
Daar zijn we over het strand naartoe gelopen, maar dat hadden we onderschat. Wat een pokkeneind, we hebben een uur gelopen door het zand. Overigens is dat blijkbaar normaal in Australië (volgens mijn neef), maar het zand maakt piepende geluidjes als je er overheen loopt! Deze verbazing kon niet verbergen dat mijn voeten na een uur lopen pijn deden en ik blij was toen we daar wat gingen eten.

Maandag in de trein gestapt naar Bundaberg, en na een klein ritje van slechts 5,5 uur was ik dan zo'n halve centimeter op de kaart en 400 kilometer in het echt naar het noorden gereisd.

Gisteren mijn internet kunnen regelen en geholpen op de zaak van mijn oom en tante. Vandaag ook weer een beetje geholpen, maar eerst op pad gegaan met een Nederlandse uit de buurt. Zij helpt een lieve, 85-jarige oud-onderwijzeres die wel veel te vertellen heeft maar ook steeds hetzelfde opnoemt.

Na wat bij Ymske (als ik dat goed spel) wat te hebben gegeten ben ik naar huis gegaan. Daar heb ik de fiets gepakt en ben ik een kilometer of 6/8 naar Elliot Heads gereden, dat ook echt weer een prachtig strand heeft. (zie foto's) Heel Australië ligt vol met onbedorven en prachtige stranden. Opmerkelijk dat mij werd gezegd dat ik zo ontzetten ver had gereden, terwijl het binnen een half uurtje gedaan was. Eindelijk gezwommen, het water hier is heerlijk warm!

De andere foto's die ik zal uploaden tonen een nachtelijk kijkje over Brisbane, foto's waar ik redelijk trots op ben. Groetjes en welterusten!

  • 17 Oktober 2012 - 16:51

    Rob:

    Goed bezig Sander! Die hoed is zeker wel hip. Geniet maar lekker van je reusachtige kamerruimte! Doe maar! Wij hebben dat niet nodig! (puh) (jaloezie? nee :P)
    Maar mooi dat je je vermaakt. Helaas moeten we je nu wel missen bij de QuizNight, maar Barry is er dus wellicht implodeert het universum.

    groeten aan de kangoeroes
    Rob

    P.S.: Mijn moeder kwam ook even kijken en vind je foto ook hip, en benijd je dat je lekker in je T-shirt kan rondhobbelen. Ze wenst je verder veel plezier.

  • 17 Oktober 2012 - 17:27

    Anneke Van Assema:

    Hoi Sander,
    Leuk hoor zo mee tegenieten van jouw reis!! Klint allemaal heel leuk, en prachtige foto's.
    Geniet maar lekker, en de groeten aan je tante en oom

    groetjes je (oude)buurtjes

  • 17 Oktober 2012 - 17:46

    Thea Sturkenboom - Swart:

    Met die hoed op , zie je eruit als een echte Australier Sander ! Geniet nog maar lekker ! Wij kunnen ook in een t-shirt rondhobbelen einde deze week want t wordt hiet 19 graden ! Lekker ! want er is de laatste tijd zoveel regen gevallen hier ! Groetjes !!

  • 17 Oktober 2012 - 19:09

    Rick Koper:

    Zo te zien ben je volop aan het genieten! Doe je goed Sander:)
    En op die foto's mag je inderdaad trots zijn, wat een plaatjes!
    O en eh, die hoed staat je idd goed man!

    Geniet er nog van en ik kijk uit naar je volgende verslag!

    Groetjes

    Rick

  • 25 Oktober 2012 - 16:49

    Art Van Son:

    Sander! Have fun, ziet r goed uit! En ff vraagje, hoe zijn de golven!? Is daar in die streek goed te surfen!?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Coral Cove

Sander

Sander Schipper

Actief sinds 31 Mei 2011
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 15760

Voorgaande reizen:

14 Juli 2017 - 13 Augustus 2017

Bangkok en Australie

05 September 2016 - 03 Oktober 2016

Amerika

07 Oktober 2012 - 29 November 2012

Australië

Landen bezocht: